basico.com
Brand Director
// Blackfriday Transparency Campaign
“Do you know what you're paying for when you buy a piece of clothing? Many things - and people - are involved from production to the delivery of your basics. In the month of November, when everyone is talking about prices, we talk about value in a transparent way.
For each product, three pricing options and what each one means. You choose."
trendwatching.com Innovation of The Day Highlight:
"Brazilian fashion brand Basico unveiled its Black Friday Transparente (Transparent Black Friday) promotion, giving customers three price options for items. The highest price is the ‘original’ price, which includes the business’ profit margin. The middle price covers the business’ operating and marketing costs, with no profit margin. The lowest cost simply covers the basic production and core operational costs. With great (purchasing) power comes great responsibility. What parts of your business - from pricing to sourcing - could you expose to customers? And in doing so, could you enable them to better know where their reals, pesos, euros or dollars go?"
// Campanha BlackFriday Transparente
"Você sabe pelo que está pagando quando compra uma peça de roupa? Muitas coisas - e pessoas - estão envolvidas da produção até a entrega de seus básicos. No mês de Novembro em que todos estão falando de preço, nós falamos de valor de maneira transparente.
Para cada produto, três opções de preço e o que significa cada um deles. Você escolhe."
trendwatching.com Destaque Innovation of The Day
"A marca brasileira de moda Basico.com apresentou sua promoção Black Friday Transparente, oferecendo aos clientes três opções de preço para os itens. O preço mais alto é o 'original', que inclui a margem de lucro do negócio. O preço intermediário cobre os custos operacionais e de marketing do negócio, sem margem de lucro. O menor custo simplesmente cobre os custos básicos de produção e operacionais.
Com grande poder (de compra) vem grande responsabilidade. Quais partes do seu negócio - desde os preços até a origem dos produtos - você poderia expor aos clientes? E ao fazer isso, poderia permitir que eles compreendessem melhor para onde vão seus reais, pesos, euros ou dólares?"